Monday, 3 January 2011

all about gurls...

Entry ini pasal perempuan. Memandangkan aku perempuan, so aku kira aku layak untuk bercakap pasal topik ini dan perlu diingatkan ini celoteh aku sahaja.Aku ulang lagi sekali! nih hanya coloteh aku sahaja.
Sebelum aku nak coloteh panjang..aku bg AMARAN KERAS DULu!
Entry nih sangat panjang! Dan aku ucapkan awal-awal kat korang..
SELAMAT TIDUR SAYANGKU.hahah

Cite ni peringatan untuk kawan lelaki je, tapi orang pompuan take note ok? :)
hehehehe Jom kita tengok benda-benda yang selama ini menjadi rahsia yang terperam buat orang perempuan. Ini bukan mengumpat, tapi kenyataan..... jadi bagi lelaki haruslah fahami hakikat bahawa perempuan itu......Salah satu kegemaran orang perempuan ialah salin resepi, fotostat resepi dan hafal resepi. Dan salah satu ketidakgemaran orang perempuan ialah masak ikut resepi! HAHA. Mak aku selalu buat macam nih..dan aku terpengaruh..mungkin aku dah mewarisi sipat mak aku nih.ngaaaa~


PEREMPUAN DAN SHOPPING

Perempuan dan shopping memang tak dapat nak dipisahkan.orang perempuan bila dia nampakk ada jualan besar-besaran..terus dengan semangat wajanya melangkah kaki dan pasang kuda-kuda untuk pergi kat tempat jualan tuh.! Wanita memang pemurah... sebab itu diorang bermurah hati tabur duit kat shopping complex tiap-tiap minggu! ngaa~ Orang perempuan dan shopping memang x dapat dipisahkan.Walau sibuk mcm mana pon, tetap akan ada masa untuk komitmen ini.Tp xsemua yang hantu shopping.

Memang boleh nampak jelas rr...perempuan kalau tak dapat apa yang diorang nak..secara automatic..bermulalah telenovela  tarik muncung empat, lima depa time merajuk! Sekali pandang lipstik kat bibir perempuan tu sama jer warna merah kan ?, tapi dua kali pandang warna tu sebenarnya tak sama, ada merah ros, merah sirap, merah hati, merah darah dan duit merah! HAHA.faham maksud aku? 


Tempat yang selalu menjadi tarikan kat perempuan ialah shopping complex, pasar malam,  dan pasar tani. Yeahh..nih lagi sekali menunjukkan perempuan memang suka menghabiskan duit. HAHA! Kalau nak dekat2 puasa lak, rata-rata orang perempuan akan mengurangkan kekerapan bercakap dan menambah kekerapan membeli-belah! Tapi..tapi dan tapi..kalau nak diikutkan..Wanita telah diiktiraf sebagai kaum yang paling bijak terutama dalam hal berbelanja.  :) peace! Alhamdulilah..aku wanita yang diiktiraf :D hahah..:p jeles la tuh kaum2 laki yang baca blog aku nih? HEHE.

PEREMPUAN DAN CERMIN

Ok! aku mengaku..sifat nih memang ada dekat aku.Orang perempuan nih akan main belek-belek muka kat cermin sekurang-kurangnya tiga kali sebelum ke nak pergi ke sesuatu tempat,enam kali semasa dah smpai ke sesuatu tempat yang dituju dan tiga kali pulak selepas balik daripada sesuatu tempat. dengan mengambil masa kira-kira setengah jam setiap kali. Ini bererti selama enam jam sehari orang perempuan buat kerja tengok muka sendiri!  wowww! pujian harus diberikan kat perempuan! hehe..sbbnya? itu tandanya kita syukur sbb hari2 kita ingin belek2 ciptaan Tuhan yang sempurna nih :) peace! 

Perempuan memang cekap bila nak nengok cermin bila nak belek muka, nak pasang make up...tapi! tapi! tapi! dorang x berapa nak cekap  bila nak gunakan cermin kereta untuk parking kereta, drive celah jalan sempit dll 
(driving stuffs).huhuhu..tapi x semuanya macam tuh..sbbnya kalo nak diikutkan..women driver nie more carefull then men. Lelaki nie over confident...esp kalau nampak women driver kat seblh kete dia....nak tunjuk terre...;P  Women driver lebih hati2 sebab sayang kete, sayang diri sendiri...kalau excident karang cacat pulak.turun harga hantaran secara mendadak. Itu yang aku risau sgt2 dalam kes nih.ngaaaaa~
Semua women driver agree x? Lelaki semua...jgn marah yerr...maaf zahir batin dari saya....:P

PEREMPUAN DAN KUKU PANJANG

Haaa..nih memang antara salah satu kepantangan aku rr..Aku paling x suke kot dengan kuku2 panjang segala nih.Salah satu kegemaran orang perempuan nih main simpan-simpan kuku..sampailah kuku panjang. Kalau dihimpun dan dicantumkan kuku-kuku orang perempuan seluruh Malaysia, aku kira-kira ianya sama panjang dengan jambatan Pulau Pinang. ngaaa~

PEREMPUAN DAN MENGUMPAT

haaa! yang nih memang betol-betol 2 ngam ngam soy lah dengan korang, korang,korang, dan AKU.hahaha.. Aku memang x kan terlepas laaa kan daripada benda alah nih .alaaa..bese la..normal kot sume camtuh.bukan perempuan je.LELAKI pon sama ok.Tapi lelaki nih, diorang malas nak ngumpat2 sgt..tapi diorang akan SERANG habis-habisan.Mudah kan kerja diorang?haha. Tapi perempuan nih lain skit..diorang segan nak cakap depan2.HAHA. bengong tol stament aku tuh.ngeh33x.Tapi kan..
Mengumpat kalau nak diikutkan pada zaman moden canggih nih..maksudnya ialah..menunjukkan bahawasanya KITA nih PEKA pada persekitaran, MENITIKBERATKAN apa yang terjadi dan MENGAMBIL PEDULI...see! see! siap huruf besar caps lock lagi tuh aku tulis.ngaaa~ ..Nih sume memang penting laa..memang sgt2 menunjukkan yang kita nih memang manusia yang mahu memupuk sifat cintakan bangsa :P  

PEREMPUAN DAN HATI

Kalau nak diikutkan kajian lah kan..apa yang aku tau, dalam sehari sekurang-kurangnya lima enam kali perempuan berkecil hati.Aku agak-agak kalaulah  berterusan selama beberapa tahun tak mustahil lama-lama orang perempuan akan kehabisan hati! haha. Perempuan yang terkenal dengan senjatanya 
"air mata" memang mudah untuk keluarkan air mata.Camtuh jugak aku..tp aku dah kes tahap teruk dah..aku dah diiktiraf tinggi..aku "benye".Aku harus berbangga dapat title tersebut. Lelaki lak? Hermm..jangan cite rrr..laki nih sebenarnya diorang sengaja main sorok-sorokkan perasaan sedih diorang.Padahal..errghhh..dalam hati diorang aku kira2 dah cukup banjir kot dengan tangisan diorang.HAHA.

PEREMPUAN DAN KEBERSIHAN

Memang tak dapat dipisahkan.bukan memang..! tapi! memang sepatutnya tidak dapat dipisahkan. Sorry to say..Tapi...ada jugak perempuan yang pengotor.Perempuan asli akan menitik beratkan semua tuh.Ini hakikat dan tidak perlu dinafikan.

p/s : bersyukurlah anda jadi seorang PEREMPUAN.


Eyhh cop..cop..cop..ada lagi! ASik perempuan je kan..
meh aku jadi adil dan saksama sikit..sikit je..x perlu banyak..


PERSAMAAN PEREMPUAN DAN LELAKi


Diorang suka baca-baca blog..TAPI! diorang MALAS NAK BG COMMENT! hahaha..Nak kata tangan x bedung..bedung..tp..ish2..Aku memang sengaja perli korang..haha bye! chaww dlu :D

No comments:

Post a Comment